BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 7, 2009

bila ALLAH berbicara

salam..

apabila bercakap tentang alam, ramai mentafsirkannya mengikut definisi sendiri.. dan itulah anugerah yang maha hebat yang Allah berikan kepada semua ummatnye..

apa yang kita tak sedar kemusnahan hari ini adalah kerana perbuatan kita yang menyalahgunakan anugerah maha hebat yang Allah berikan..

banyak kita dengar tentang masalah alam sekitar, antarnya pencemaran air sungai klang, pencemaran uadara proses pembangunan pesat dan penambahan pengangkutan, banjir yang berlaku tidak kira musim,tanah runtuh yang baru2 ini terjadi di bukit angkasa merupakan antara kemuncak natijah kemerosotan dalm pemuliharaan alam sekitar...

ummat manusia begitu rakus mengejar harta dunia dan dikaburi pembangunan yang tinggi melangit hingga lupa akan Penciptanya..dan NAH...bila ALLAh mula berbicara...Bila ALLAh telah menunjukkan kuasanya...apa yang kita mampu buat??

bicaraAllah sungguh halus..hanya mereka yang beriman dan bertaqwa memahami bicara halus itu...tapi apa akan terjadi kepada ummat manusia yang alpa??

mereka hanya merasakan ia hanya fenomena biasa apabila hutan ditarah..maka tiada cengkaman tanah menyebabkan berlaku hakisan tanah..berlakulah runtuhan bukit yang sepatutnya menjadi pasak bumi.. begitu juga fenomena banjir hari ini disebabkan oleh pemansan global yang berlaku kerana penipisan ozon.tapi apakah maksud tersirat di sebaliknya??apa yang Allah nak kita sedar disebalik kejadian itu?? JANGAN ALPA dengan DUNIA ini..jangan terlalu taksub mencari wang sampai boleh merosakkan Alam semesta...itu da main point yang Allah nak sampaikan..

0 comments: