BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 29, 2009

setiap benda yang terjadi memang menguji kesabaranku







sebenarnya sudah banyak benda yang berlaku terhadap menguji kesabaran aku yang sedia rapuh ini..Allah memang sayangkan makhluknya yang lemah ini..berbagai2 ujian Dia berikan untuk uji ketahanan fizikal, mental,material, jiwa...
Dan hanya Allah yang tahu..betapa hati aku ini sudah rapuh dalam mengatasinya,,..
kurang sabar, cepat melenting..itulah sifat hambaMu ini yang menjadikan Kau akn terus memberi berbagai ujian agar aku sedar akan sikap sendiri..

bebagai benda berlaku dalam diri aku..sekarang aku sedar tapi sukar untuk mengubah balik kerana aku sudah jauh melangkah tanpa berfikir dahulu sebelum melangkah..masa tak boleh diundurkan lagi...yang tinggal aku harus dan terus berusaha menangkis segalam ujian yang Allah berikan kepada hambaNya yang selalu rebah tersungkur setiap kali ujian ditimpakan

kesabaran...

sekarang aku cuba untuk belajar bersabar,,..bersabar dalam membuat keputusan yang waras..tidak terlalu gopoh dalam membuat keputusan..biarla keputusan yang akan datang akan aku buat menggunakan kedua2 otak kiri dan kananku..dan berlandaskan pemikiran islamiah dan kerohanian yang mantap..






sabar..aku akan terus bersabar..sudah lama aku belajar benda ini..dari sekolah lagi
kalu tidak..macam mana aku pernah digelar org yang paling tabah dan penyabar dalam kelas aku dulu oleh cikgu Zaidi..hahhaaha
tapi kini aku tak sekuat dulu...mungkin ujian yg aku tempuh sekarang lebih kuat atau aku sudah lemah tak lupa untuk memupuk rasa sabar itu...
sekarang aku harap petunjuk Allah..bagi la aku sedikit, sekelumit rasa sabar yang pernah lemparkan pada aku dulu..sifat mahmudah itu aku damba dalam menghadapi hidup ini...
jangan bermain dengan Dunia, kerana kelak Dunia akan memainkan Anda..
so aku kena berhati2 dengan dunia kini..
biarla aku tidak berjaya didunia,,tapi aku mahu kejayaan cemerlang di akhirat..
itu matlamat utama aku..JAngan pesongkan matlamat aku...


SABAR...SABAR...SABAR...

0 comments: