BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 24, 2013

Indahnya bersama golongan ahli syurga..:)

Alhamdulillah..diberi kesempatan untuk menaip..setelah mengakihiri hari2 yg `bz`..(xtau la bz sangt ke??)
keputusan yg drastik aku ambil hingga bermulanya pinjaman persendirian untuk menjadi rakan partner dalam menjalankan Taska kurasakan bukan suatu tindakan yg sia2..mungkin setelah sekian lama aku meminta Allah tunjukkan jalan yg boleh mengisi kekosongan hati n jiwa, Allah tunjukkan jalan ini, mungkin kerjanya dikatakan agak remeh..'yela kan..jaga budak'..tp bila kita berada sendiri di situasi itu..baru aku tahu..betapa perlunya kesabaran n kasih sayang..wanita..memang kaya dengan kasih sayang..

aku akui sebelum ini, aku agak`kurang suka/mesra` dengan kanak2..aku rasa btrdebar, bila terpaksa mengambil alih tanggungjawab sebagai nanny dalm setengah hari..(terpaksa bergilir2 ngn share partner aku yg telah ambil cuti 2hari) untuk menggantikan pekerja yg cuti secara mendadak gara2 demam dan sakit mata..
aku xsalahkan mereka..biasalah..kalu musibah Allah turunkan secara tiba2..apa kita boleh buat selain terima..

aku sepatutnya berterima kasih pada pekerja aku tu..kerana mereka aku belajar menjadi sebenar2 nanny..
dr mandikan mereka,susukan mereka dan tidokn mereka..paling aku rasa kagum dengn diri aku..tahap keberanianku cuba memandikan bayi berumur 10 bulan..mmng dalam hati gementar mcm mngalahkan orng nk ambil result exam spm gitu..tp aku kuatkan diri, pekrja2 aku sume muda2 lagi (br lepas spm) sume mcm takut2 lg..hanya pekerja aku yg cuti demam n sakit mata tu sahaja yg berani memandikan budak kcik ini..tp bila melihtkan `ammar` yg da xselesa , pampers dia da penuh n air kencing sudah terkeluar mengena sluar jeans aku..aku trpaksa memberanikan diri..

dalam bilik air  sebelum memandikan dia, aku mmng banyak2 berdoa, `Ya Alalh, inilah kali pertama aku mandi bayi, tolong bantu aku ya Allah..jangan jadi apa2 yag buruk`..itu doa aku msa mandikan `ammar`..
alhamdulillha..syukur..tugas tu aku laksanakan dengn baik..
bab pakai baju n pampers ni da biasa buat kat anak buah..so xde la takut sanagt..

sepanjang setengah hri aku menjaga mereka..aku dapatkan rasakan sifat pengasih dan penyayang yg Allah `pinjamkan` kepada aku terserlah..:)..
rupanya aku mmng seorng yg penyabar dengan anak2 kecik..walau sebising mana mereka menangis..aku boleh tahan..adakah itu tandanya bahawa aku sudah bersedia untuk menjadi seorng `ibu`???

telatah mereka yg manja dan hendakkan perhatian kadng2 mengundang marah pengasuh2 yg lain..yela..bukan dia sorng yg perlukan perhatian..tp bg aku..aku xboleh tngok budak nangis tanpa dilayan atau disapa..at least mereka tau yg kita ni ambil kesah tntang tangisan mereka..walaupun ade yg brerlakon menangis walupun air mata x kluar2 pon..hai anak2ku..:)

setelah 2 hari aku sebok dengn audit di site n pejabat, aku dtang ke taska n snagt terhru...mereka masih mengenali ku..terus menerkam kearahku n memelukku..ya Allah indahnya perasaan ini..hilang segala2 masalah di site,dimarah bos..hilang bagai ditiup hembusan angin petang yg sepoi2..

indahnya bila kita tau de yg menyayangi kita sepertimana kita kasih n sayang padanya..seikhlasnya
indahnya perasaan itu..disayangi oleh ahli2 syuga (kanak2 yg tidak pernah berdosa)..
maha besar dan hebatnya rahmatMU..

Terima kasih kerana memberi aku kesempatan ini..ya memang aku kekdang letih kerana terpaksa berlari ke dua  tempat..tp bak kata orng..kalu kita suka n redha..mmng kita akan dapat ktenangn dan kebahagiaan setiap apa yg kita buat..
bak kta wardina..hidup kita kene sentiasa sibuk krana mmng Allah jadikan kita didunia untuk bekerja n sibuk..bukan duduk bersahaja..dan kali ini aku amat merasai nikmat betol2 sibuk yg membahagiakan..

rutin harianku skarang bermula jam 500-5.30pg..bangun untuk solat isyak+tahajjud+hajat

pukul 6, solat subuh lps tu mandi untuk n bersiap menjemput pekerjaku di presint 9..n pergi ke taska sambil meraikan anak2 dtng ke taska oleh parents masing2..masa ni la leh lihat..anak2 yg berumur 3/4 tahun..ditinggal mak ayah..akan menangis sekejap..lpas tu..dipujuk sket da ok..itula gelagat anak..





indahnya bersama golongan ahli syurga ini... :)

0 comments: