BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 11, 2013

perlu ke nak salahkan takdir?

persoalan di atas selalu je bermain dalam otak aku..aku terfikir bila aku rasa aku mmng `lost`..
erti kata lain rasa mcm `down giler` bila benda yg kita wat pastu orng duk gelak2 kan..pastu bila aku nak dapatkan support orang atasan, dia buat xtau je..

sakitnya jiwa n perasaan..kenapa takdir ini untuk aku?
tp aku yg memilih laluannya..dan takdir ini terjadi di atas pilihan yg aku buat
ya..ramai kata Allah hanya timpakan sesuatu kepada mereka yg mampu?
tp persoalannya..bila aku rasa mampu aku nk buat benda tu, kenapa orang lain masuk campur??
kenapa x biarkan aku as a leader to lead what i have done??
yea..aku pompuan..aku sorang2 kat team aku..(kata je 1 team)
sume mklumat tentang keje aku kt site sekor pon xde bagitau aku..
masalah berbangkit kat site sekor pon xnak bgtau aku..bila de mslah BESAR ya mmng  PUNCA DARI AKU..tp sapa suruh tak inform aku awal2?? sapa aku ni di mata mereka??
sapa aku? sapa aku? sapa aku?

tolongla bagi aku buat keje aku..tolongla..tolongla...
jangn perlekehkan kerja aku..

mana SITI SHAHIRAh yg dulu..yg boleh thn sume benda...
aku nak keje kerana Allah..aku xnak keje kerana gaji besar, xnk keje krana pangkat, xnak keje kerana nk dapat penghargaan..aku NAK KERJA KERANA INI TANGGUNGJAWAB..AMANH ALLAH PADA AKU..tolong la aku jalankan amanah aku

team mate aku( as safety supervisor kt site) aku trasadengn dia..dia kata "mu nk apa lg..buat la keje mu, nk kata gaji xnaik, gaji da naik, tp bakpo mu duk merungut lagi nyo..buat jela!!'

aku terkedu..rupanya2 sahabat yg aku ingt paham kondisi aku kat sini rupa2nya xpaham..xpaham ape yg trbuku dalam hati aku,dialah sahabat yg aku ade kat site ni..tp sebenarnya bukan sahabat yg aku perlu luah segala mslah kat tempat keje..

aku jawab kt dia dengn hati mmng da menagis...
" mu ingt aku keje ni sebb nak gaji besar ko? kalu aku pikir nk gaji besar doh lama aku terima offer hok naik gaji aku rm1k dr gaji asal...aku nak keje dengn orng yg boleh bagi support kt aku..semua benda ade sokongan..mksudnye aku x keje sorang..sini mu tgok aku wat keje gano? sape sokong aku? mu ado sokong n bantu aku?"

dia diam terus blah..

mungkin kat sini aku xdekwan baik..yg perempuan dah berpuak2..puak sana duk kutuk puak sini..so aku x seblah mane2 puak..
yg lelaki je aku ingt boleh buat kawan..tp..diorang xpaham aku..xpaham kondisi aku..
xpela..mengadu dengan Allah mungkin boleh bagi ketenangn sikit..

aku x salahkan Allah di atas takdir aku..cuma aku slahkan diri sendir dlam membuat keputusan yg trbaik untuk diri aku..untuk jiwa aku..

Adakah apa yang aku krjakan layak dipanggil ibadat?
layakkah aku masuk syurga dengn kerja aku sekarang???

1 comments:

Unknown said...

Salam. Sherah, banyakkan sabar.. time dapat award memang semua kenal sapa kita... tapi time tersepit dan dikala dalam kesusahan, kita akan kenal sapa teman o sahabat kita...

Lagi satu kalau dah tersepit, semua orang akan usaha untuk lepaskn diri sendiri rather than work in team or working together untuk selamatkan semua pihak. Banyakkan berdoa wahai sahabat.. Doa itu senjata paling kuat walaupun x de orang yang boleh fahami kamu more than you understand yourself..