BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 10, 2010

Aku MenANgis LAgiii...T _ T

hari ni aku menagis lagi...dalam erti kata lain..sebenar2 menangis..tetiba hati kecil aku ni terasa sebak..akhirnya tumpah gak air mata aku..aku xtau puncanya apa..tp apa yang rasa, diri aku kosng, jiwa aku kosong..aku xtau ape yg terjadi dengan aku..dalam keseorangan dlam bilik tido aku menagis semahu2nya..bagaikan akan kehilanagn seseorang...tp aku xtau apakah puncanya..itulah wanita terlalu sensitif..
tp aku dapat rasakan kekosongan jiwa aku..ade ruang kosong dalam jiwa aku..aku cuba isinya dengan membaca alquran dan berzikir, bertahmid bagi mengisi rasa kekosongan itu..tp aku masih rasa kurang tenang..jiwa aku tidak setenang dulu..aku rasa jiwa aku kosong dan gelap.cuba bangun malam untuk mengadakan tahajjud, dan sunat taubat.ya aku yakin sepatutnya aku sudah rasa ketenangan itu..tp kenapa diri ini masih terasa kekosongn itu..aku letih mmikirkan apa perlu aku lakukan lg.aku dapat rasa diri aku ini alam kegelpan, kekusutan, kekosongan..dan aku rasa itulah sebbanya aku menagis..menangis semahu2 aku..tanpa dapat meluahkan pada sesiapa..mungkin aku kesunyian..kekosongan kerana aku kesunyian disini..

"Janganlah seseorang itu ragu pada janji ALLAH krn permohonannya belum terkabul. Meragukan janji ALLAH menjadikan iman manusia dan penglihatan mata hatinya redup serta memadamkan cahaya jiwanya"....
( Syaikh Ahmad Athaillah)

dan aku paling takut bila membaca kata2 ini..adakah iman aku sudah semakin pudar sehingga aku x dapat merasa ketnangn ini...nauzubillah..aku takut..mmng aku takut..aku menangis lagi..dan ini sebenar2 tangisan aku...

kali terakhir aku sebenar2 mnangis ialah pada thun lepas tanggal 7 disember 2009, ya..tarikh dimana aku meninggalkan kuala lumpur dan aku meninggal sahabat2 aku di rumah flat kerinchi..aku sebak...luarannya aku nampak kuat..aku dahckap kat diri aku..aku xmo nangis depan derang...tapi..air mata aku tumpas jugak..tatkala aku mau cepat2 pegi..seorang sahabat aku br smapi dr johor untuk bertmu aku buat kali terakhir di situ..tatkala itu..air mata aku xdapat aku tahan lagi..aku menagis..denagn erti kata sebenar..aku betul2 menangis..2-3 orng lg mengiring pemergianku dengan kereta abangku..semuanay di situ menangis bila melihat aku menangis..aku menangis di situ berpunca..aku akan kehilanagn sahabat yg banyak mengajar aku tentang kehidupan..terima kasih shabat2ku..walaupun kita berlainan latar belakang, yang menjadikan kta sama adalah kerana kasih syang kerana Allah...

0 comments: