BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 22, 2013

Alahai Lady BOss

Dah lama aku x bercerita pasal kerjaya aku. Alhamdulillah..aku sudah Berjaya meng`upgrade`kan kerjaya aku ke peringkat yang lebih baik..bukan lebih tinggi tp lebih baik aje..upgrading ni lebih kepada pengalaman dan ilmu baru yang aku pelajari di tempat baru..Cuma biasa la setiap tempat ade pro n kons dia kan..di tempat baru ni..aku ditempatkan di HQ dulu sementara projek baru di putrajya akan bermula..pada bulan pertama..aku sangt seronok koz aku banyak travel ke site2 lain..banyak benda aku blaja tempat site lain..dari segi pengurusan, site, and pelaksanaan kawalan alam sekitar..
Tapi masuk bulan kedua..baru BOS aku telah menunjukkan taring dia..aku xtahula bagaimana bekerja dengan bos perempuan lebih2 lagi `cha` `ya` `nun` `alif`.. bos pertama aku dulu smasa RA di UM juga perempuan tp saaangat baik and caring..Aku bukan racist..tp bagaimana layanan seorang ketua kepada anak buahnya atau pekerja?? Perluke menunjukkan rasa kuasa yg Allah pinjamkan untuknya?? Perlu ke bersikap sombong bongkak dan tunjuk pandai depan semua orng?? Mungkin sebab dia bukan islam so dia xbelajar benda2 macam ni..tp ramai je aku jumpa bos2 perempuan yg bukan melayu yang sanagt baik dan sporting..Dia pun manusia juga..dan dia pon thu setiap manusia ade perangai masing2.
Bulan kedua dan seterusnya…aku dapat rasakan site team di anak tiri kan..sume benda yg km nak lakukan susah nak dibuat gara2 dia..aku sudah bnyk bersabar dengan karenah dia..cuba think positive..cuba develop diri balik selepas dihambur kata2 yg kurang enak yang boleh melemahkan semangat aku.. apabila dapat khabar angin bahawa kami (site team) akan lebih lama di HQ..bagaikan runtuh jantungku..sampai bila aku boleh bertahan dengan dia..aku sudah mula mencari keja lain..bukan sebab aku tidak suka keje aku skarang,..tp aku tidak suka perangai bos aku di HQ..PM aku sangt baik..juga seorng chinese..tp lelaki..mungkin kerana lelaki ni memng ditakdirkan sesuai menjdi ketua..emosinya stabil sahaja n tidak menggunakan kata2 yg boleh meruntun jiwa seperti perempuan…aduhai perempuan..kaum sejenisku..
Sekarang aku hanya mengikut flow sahaja..apa yang disuruh aku buat sahaja..malas nak layan n amik pusing sangat..aku tau aku bukan sehebat EO lain di HQ..aku belom boleh mengadaptasi lagi kehidupan di HQ..so jangan ingat aku layak menjdi seperti mereka..sentiasa berinfomatik setiap kali ditanya..mereka sudah tahan di maki n marah.tp bukan aku..mereka sudah 2-3 tahun bersama kamu..mereka sudah masak dengan perangai manusia ini..
Pengajaran yg aku dapat di HQ ini..suatu hari nanti jika di takdirkan oleh Allah menjadi ketua, aku akan pastikan sume anak buah aku tidak takut pada aku..tp hormat pada aku..serta akan menjdi yg flexible dngn pekerja bawahan..anggapla mereka seperti kita semasa kita dibawah dulu..kita hormat orng..maka orang akan hormat kita..kita sakiti orang, x mustahil suatu hari nanti orng tu sakiti kita atau lebih hebat lagi balasan Allah tu sendiri terhadap kita.


 bilik yang menyala lampu tu bilik Lady Boss aku..huhu
 ni plak tempat aku wat keje..keje la sangt..EO2 sini da xtau nak bg aku keje ape da..huhuuhu

ni plak budak trainee under Sabi..pon asyik stress ngn Lady boss gak katanya..kitorng x dibenarkan masuk training..Bagus punya bos aku..ilmu pon xnk bg kt orng site...semoga Allah membaals segala` perbuatan` dia tu..ameen..

2 comments:

Unknown said...

Banyakkan bersabar.
Moga apa yang dilalui mematangkan dan memberi pengalaman berharga walaupun pada awalnya kita rasakan ianya suatu tamparan atau dugaan yang maha dahsyat!

Unknown said...

Thanks cikjah..kesabaran saya akn berpenghujung x lma lg..Allah mendengar doa hambanya ini..alhamdulillah..middle of sept will be attached at putrjaya..alhmdulillah..