BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 29, 2013

DIA


Wahai DIA..
Dia hadir dalam hidupku tanpa kuminta
Dia  hadir tika diri ini tiada siapa
Dia hadir hulurkan rasa
Dia  pergi tanpa sapa

Wahai Dia
Saat ini memori itu datang
Saat ini hati rasa sangat sayang
Bila teringat akan kenangan
Antara kita berdua
Di kala hati sama-sama sakit
Di kala hati sama-sama marah
Kita saling sama meluah

Wahai DIa
Saat kau senyap dan sendu
Hatiku mula terkedu
Dikala sapaanku
Tiada jawapan darimu
Kau diam tanpa kata
Sehingga dirimu kutahu sudah berpunya
Kini ku tahu apa maksudnya
Diam dan kelu tanpa berbahasa

Wahai Dia
Kau hadir tanpa aku minta
Kau sapa tanpa ku sangka
Tapi bila tiba saat bahagia
Akhirnya aku hidup seorang merana

Wahai Dia
Tahniah diatas segala
Tahniah kau sudah Berjaya
Melukai hati dulu kau puja
Tanpa beri seribu kata
Ia berlaku salah siapa
Aku bukan insan sempurna
Bisa tahu apa kau rasa
Aku bukan wanita yang sempurna
Bisa jadi setanding kau di sana

Wahai Dia
Semoga Dia berbahagia
Disamping insan baru dicinta
Aku hanya menumpang rasa
Di ruangan kalbumu semata
Hatiku sakit dan gembira
Melihat Dia disamping yang dicinta
Membayang jika aku ditempatnya
Suatu masa dahulu kala
Memang itu suratanNYA
Kita hanya manusia biasa
Hati kita Allah yang cipta
Setiap yang terjadi sudah di tulisNYA
Namun Dia masih dihati
Mengapa sukar aku hindari
Adakah dia sesempurna lelaki
Yang pernah aku kenali..

Wahai Dia
Jangan bimbang dan gusar
Ini hanya warkah hati yang  tercalar
Bisa disembuh namun berbalar
Akanku tunggu dengan sabar
Saat itu  penuh debar
Moga ada berita akan ku khabar
Jika dirimu sudi mendengar..

Namun satu kau harus tahu
Sehingga kini belum kutemu
Insan polos seperti kamu
Bisa buat aku tersenyum sipu
Dengan lagakmu yang amat kurindu
Saat kau perlukan aku
Disaat resah dan jiwa kelabu..

Ketahuilah wahai Dia
Aku masih merinduimu dan mengingatimu
Walau dirimu bukan untukku..